Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Perception of individual variation in body odour in human adults
Fialová, Jitka ; Havlíček, Jan (vedoucí práce) ; Schaal, Benoist (oponent) ; Stopka, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce se skládá ze dvou částí. První část představuje obecný úvod do problematiky a shrnuje současné poznatky týkající se variability lidské tělesné vůně a jejího vnímání. Tato část je představena z perspektivy pohlavního výběru. Práce se nejdříve zaměřuje na teorii evoluce komunikace a poté ukazuje specifické vlastnosti chemické komunikace. Dále popisuje vznik individuálně specifického pachového podpisu, který vzniká metabolizací sekretu kožních žláz kožní mikroflórou. Další kapitoly jsou věnované vybraným individuálním vodítkům obsaženým v lidské tělesné vůni jako například vodítka k rozpoznání pohlaví, příbuzných, genetické kompatibility v genech hlavního histokompatibilního komplexu, zdravotního stavu či výživy v kontextu pohlavního výběru. V následující kapitole jsou probírány interakce mezi parfémy a tělesným pachem a nakonec stručně představeny metody prezentaci pachových stimulů se zaměřením na prezentaci jednotlivých stimulů či kompozitních pachů. Druhou část práce tvoří šest odborných textů, přičemž tři z nich jsou přehledové a další tři empirické studie. Přehledové studie shrnují faktory ovlivňující kvalitu lidské tělesné vůně se zaměřením na výživu a emoční stavy. První přehledový článek ukazuje, že v tělesné vůni lze nalézt vodítka k emočním stavům ostatních lidí...
Interakce vybraných kosmetických aditiv s biotransformačními enzymy
Bušovská, Radka ; Hodek, Petr (vedoucí práce) ; Smrček, Stanislav (oponent)
Látky způsobující endokrinní dysfunkci mají negativní vliv na lidský organismus a jsou všude kolem nás. K jednomu z hlavních mechanismů jejich účinku patří vazba na buněčné receptory nebo inhibice klíčových enzymů, podílejících se na tvorbě steroidních hormonů. V této studii byly zkoumány účinky vybraných parfémů a osvěžovačů vzduchu do aut na aktivitu aromatasy jako jednoho z klíčových enzymů steroidogeneze. Aromatasa přeměňuje samčí pohlavní hormony na samičí. Inhibice tohoto enzymu vede k sníženým koncentracím estrogenů a tím může mít nepříznivé účinky na reprodukci. Vliv vybraných vůní na aktivitu aromatasy byl zkoumán na základě konverze testosteronu na estradiol. Tvorba estradiolu byla analyzována technikou TLC. Provedené orientační experimenty naznačují, že zkoumané parfémy aktivitu aromatasy výrazně neinhibují, naopak osvěžovače vzduchu do aut se jeví jako potenciální inhibitory aromatasy. Klíčová slova: Endokrinní dysfunkce, steroidogeneze, aromatasa, parfémy, osvěžovače vzduchu, TLC, chromatografie
Interakce vybraných kosmetických aditiv s biotransformačními enzymy
Bušovská, Radka ; Hodek, Petr (vedoucí práce) ; Smrček, Stanislav (oponent)
Endokrinní disruptory jsou v dnešní době velmi často rozebíráním problematikou, kvůli jejich negativnímu vlivu na lidský organismus. Nacházejí se všude kolem nás a setkáváme se s nimi dennodenně, i když si to mnoho lidí ani neuvědomuje. Kosmetické přípravky a parfémy jsou součástí každodenního života člověka a jen málokdo si uvědomuje, jaký může mít jejich pravidelný styk s naší pokožkou následky. Parfémy a vonné látky jsou součástí všech kosmetických produktů či různých běžně používaných průmyslových výrobků, bez kterého se lidé už ani neobejdou. Parfémy mohou mít negativní vliv na zdraví organismu a kvůli početnému množství chemických látek, z kterého se skládají a jejich interakcí mezi sebou a následnou interakcí s důležitých enzymy jako je aromatasa, mohou patřit do skupiny hormonálně aktivních látek. Cílem této práce bylo orientační a časově velmi výhodnou analytickou metodou TLC (chromatografie na tenké vrstvě, z angl. Thin Layer Chromatography) zjistit, zda mohou různé parfémy a průmyslové vůně do aut narušovat endokrinní systém inhibicí klíčového enzymu, aromatasy. Na základě experimentů se ukázalo, že běžně používané vůně s aromatasy opravdu interagují. Klíčová slova: Endokrinní disruptory, aromatasa, TLC, chromatografie, parfémy, průmyslové vůně
Perception of individual variation in body odour in human adults
Fialová, Jitka ; Havlíček, Jan (vedoucí práce) ; Schaal, Benoist (oponent) ; Stopka, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce se skládá ze dvou částí. První část představuje obecný úvod do problematiky a shrnuje současné poznatky týkající se variability lidské tělesné vůně a jejího vnímání. Tato část je představena z perspektivy pohlavního výběru. Práce se nejdříve zaměřuje na teorii evoluce komunikace a poté ukazuje specifické vlastnosti chemické komunikace. Dále popisuje vznik individuálně specifického pachového podpisu, který vzniká metabolizací sekretu kožních žláz kožní mikroflórou. Další kapitoly jsou věnované vybraným individuálním vodítkům obsaženým v lidské tělesné vůni jako například vodítka k rozpoznání pohlaví, příbuzných, genetické kompatibility v genech hlavního histokompatibilního komplexu, zdravotního stavu či výživy v kontextu pohlavního výběru. V následující kapitole jsou probírány interakce mezi parfémy a tělesným pachem a nakonec stručně představeny metody prezentaci pachových stimulů se zaměřením na prezentaci jednotlivých stimulů či kompozitních pachů. Druhou část práce tvoří šest odborných textů, přičemž tři z nich jsou přehledové a další tři empirické studie. Přehledové studie shrnují faktory ovlivňující kvalitu lidské tělesné vůně se zaměřením na výživu a emoční stavy. První přehledový článek ukazuje, že v tělesné vůni lze nalézt vodítka k emočním stavům ostatních lidí...
Stylový vývoj českého flakónu od druhé poloviny 19. do počátku 20. století
Lisnyak, Vlada ; Mergl, Jan (vedoucí práce) ; Brožková, Helena (oponent)
česky K základním cílům této bakalářské práce patří bližší seznámení se sklářským odvětvím flakonérie v českých zemích v období 19. a na počátku 20. století. První kapitola vytváří krátký úvod do historie vzniku flakónů jako nádob na vůni a jejich použití v různých zemích. Flakóny se používaly od starodávna pro uchování vonných látek. Kapitola popisuje vznik flakónů a zrození technik pro jejich výrobu. Druhá kapitola otevírá náhled do středisek výroby flakónů v Čechách. Existovalo několik výrobních středisek, kde se flakóny v Čechách vyráběly. Sklárny se lišily způsobem výroby, technikami dekoru a stylovou orientací. V kapitole jsou představeny nejvýznamnější sklárny, kde se flakonérie rozvíjela. Třetí kapitola je věnována situaci v české flakonérii v 1. polovině 19. století. Politická situace v Evropě ovlivnila vzhled českých flakónů, které přejímaly klasicistní a později empírové tvary z Francie. Od 30. let se stylový směr ve flakonérii obrátil na využití prvků biedermeieru. V Čechách v tomto období lze sledovat experimenty s technikami výzdoby flakónů. Čtvrtá kapitola práce pojednává o rozvoji flakónů pro komerční účely. Oblast parfumérie byla často prezentována na mezinárodních výstavách, což vyžadovalo originální atraktivní vzhled výrobků. V kapitole jsou představeny francouzské příklady...
Současné marketingově-komunikační aktivity sítě parfumerií Sephora na českém trhu
Straškrábová, Eva ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Předmětem bakalářské práce je nástin uplatnění marketingové komunikace v segmentu luxusního kosmetického průmyslu s konkrétním zaměřením na síť parfumerií Sephora na českém trhu. Pozornost je přitom věnována především rozmezí let 2011 - 2015. První kapitola je úvodem do marketingové komunikace v kosmetickém průmyslu a popisuje prvopočátky novodobého kosmetického průmyslu i významné rysy vybraných marketingových nástrojů a strategií, jež jsou využívané právě v této oblasti. Práce dále předkládá deskriptivní analýzu současného českého trhu s (luxusní) kosmetikou a parfémy a mapuje nejvýznamnější druhy konkurence sítě Sephora. Třetí kapitola je zaměřena na představení samotné společnosti Sephora a její fungování v České republice. Zároveň nabízí přehled jejích vybraných marketingových a komunikačních aktivit v rámci komunikačního mixu, včetně ceníkových odhadů inzertních investic do vybraných médií. Na závěr je prezentován výzkum autorky práce, jehož primárním cílem je odhalení klíčových důvodů, které potenciální i reálné zákazníky vedou k návštěvě prodejen Sephora a případné koupi tamních produktů. Na základě tohoto kvantitativního výzkumu, jemuž předchází kvalitativní šetření, je současně přiblíženo, jakou roli v rozhodování zákazníků i vytváření jejich postojů vůči značce mohou sehrávat právě...
Mystery shopping - srovnání Sephora vs. Douglas
Homola, Martin ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Šojdel, Václav (oponent)
Boj o zákazníka je typickým znakem obchodu dnešní doby. O důležitosti zákaznického servisu není pochyb. Pokud firma na trhu služeb opakovaně nedisponuje kvalitou v tomto ohledu, nespokojený zákazník v budoucnu využije služeb konkurence. Je mnoho prodejců, kteří svou úlohu nezvládají. Změřit kvalitu obsluhy je přitom velmi obtížné. Jednou z metod, které moderní marketing využívá, je mystery shopping. Tento manažerský nástroj slouží k identifikaci nedostatků v procesu obsluhy na všech místech, kde dochází ke kontaktu se zákazníkem. Odhaluje, jaká je péče a celkový přístup personálu k zákazníkům. Na základě toho je možné srovnání nejen se standardy a normami společnosti, ale i s konkurencí, trhem. Identifikace nejlepších a nejslabších míst je příležitostí ke zlepšování výkonnosti a kvality obsluhy. Tématem mé diplomové práce je využití mystery shoppingu k porovnání zákaznického servisu ve společnostech Douglas a Sephora. Cílem práce je na základě provedeného mystery shoppingu doporučit parfumériím Douglas a Sephora opatření v oblasti zákaznického servisu. Dílčími cíly je posouzení aspektů jako důležitost času nákupu na kvalitu obsluhy, zda se liší úroveň obsluhy ve všední den a o víkendu, jak důležité je, zda nákup provádí muž či žena, nebo zda je kritickým faktorem věk zákazníka. Pokusím se rovněž dokázat, že ceny v kamenných parfumériích jsou výrazně vyšší než při online nákupu.
Trendy spotřebního chování v čase ekonomické krize: detailní pohled na českého spotřebitele
Kadilák, Michal ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je objasnit trend spotřeby parfémů v českém ekonomickém prostředí a jeho odklon od většiny dalších trendů zaměřujících se primárně na úsporu nákladů jednotlivce. Zajímat mě bude nejenom popis trendu samotného, ale hlavně odhalení skrytých motivací spotřebitele. K naplnění tohoto cíle jsem využil metod kvalitativního výzkumu při sběru a interpretaci dat. Výzkum byl proveden na skupině pěti respondentů formou individuálních hloubkových rozhovorů. Postupně jsem zjišťoval důvody odlišností všeobecné spotřeby v krizi a spotřeby parfémů, jakožto prostředku sebeprezentace spotřebitelů. V závěru byli odhalené vnitřní motivy spotřebitelů k takovému chování a spotřebě parfémů. Zjištění byli propojené s teoriemi Cooleyho a Belka, které se týkají vnímaní vlastního zrcadlového "já" spotřebiteli a konceptu "rozšířeného já". Trend jako celek potvrdil svou přítomnost mezi respondenty a svou závislost na identitě jednotlivých spotřebitelů a jejich vnímaní okolního světa.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.